sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

Pakkauspäivä

En ole kuulunut niihin innokkaihin, jotka vealtavat hiihtäen , enkä ole niin innokkaana menossa nukkumaan telttaan talvella.
Kuten asiaan kuuluu se iso MUTTA, ajattelin haastaa itseni ja lähteä Muonion eräopasopiskelijoiden matkaan valloittamaan haltia suksilla. Olen hiihtänyt kerran haltille 2011 ja silloin mietin ettei enää ikinä, aika kuultaa muistot...
moottorikelkkani perässä liikkuu vaikka sauna!
Nykyään olen tottunut siihen, että voin oikeastaan pakata ihan mitä vain mukaan. Ei moottorikelkalla liikkuessa ole mitään painorajaa. Toiseksi olen hiihtänyt ahkion kanssa viimeksi silloin vuonna 2011, eikä minulla ole edes omia tunturisuksia.
Tästä se kaikki lähti. Olen retkeilijä joka kasaa kaikki entä, jos tavarat kasaan ja siitä alan käymään läpi mitä oikesti tarviin
En panikoidu. Ahkion sain vuokralle retkeilykeskukselta ja tunturisuksi setin vuokrasin Kilpis hotellilta. Tässä ei ole ollu liian montapäivää treenata joten kyllähän se sunnuntai-illan vajaan kilometrin lenkki riittää ahkion veto harjoitteluun kuin ottaa tuntumaa suksiinkin. Eihän se ole kuin 100km. Olin kuuntelemassa torstaina inspiroivaa Vitun Syöpä- polkupyöräily seikkailua ja tässä mennään samoilla linjoilla. Lahjattomat reenaa!
Ahkio on pakattu
Ainut josta olen varma niin makuupussini ja muu varustukseni ovat tunturivaelluksen sopivat.
Kun en ole mikään intohimoinen kokkaaja niin päädyin retkiruokiin joihin kaadetaan vain vesi ja 10min päästä ruoka on valmis.
Pari pilkkivapaa otin tietenkin mukaan, sehän on selvä ;)
Taas tulee varmasti yksi mielenkiintoisista reissuista!!!!


Itse tehty, myslipatukkoja tulossa

Varusteista ja niiden toimivuudesta, sitten kun niitä olen testannut...Samoin kun fiilikset vaellukselta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti